Derfor er et trademark en god idé

pære
ds12

Når du som virksomhedsejer har knækket koden til succes, så er det med at værne om din metode og arbejdsgang frem til succesen, så der ikke skulle være nogen konkurrenter der vil være fristet til at kopiere netop det du har gjort.

Find ud af hvad din virksomheds trademark er

Man kan holde kortene tæt til kroppen, når man har fundet nøglen til succes, men man kan også slippe tøjlerne lidt fri, for at informere dine kunder om, hvorfor at du har succes og i stedet sikre din virksomhed og dets brand ved at registrere dets trademark.

Læs mere om hvad et trademark er her, for at finde ud af om det er noget du bør få søgt om også. Det kan nærmest aldrig betale sig ikke at se på hvad et trademark er, for det er noget der er relevant for alle virksomheder med succes.

Det handler om immaterielle rettigheder der skal sikres

For at få immaterielle rettigheder gjort nemt og korrekt dokumenteret bør du gøre brug af erfarende fagfolk som har siddet med denne type arbejdsopgaver mange gange. De ved hvad der skal skrives og dokumenteres så din ansøgning er så godt som hjemme og de har også kendskab til at undersøge markedet for evt. lignende varemærkeregistreringer der allerede er eksisterende.

Når du registrerer din virksomheds trademark, sikrer du at andre ikke kan kopiere din idé. Det kan være en ubehagelig oplevelse at finde egne idéer hos konkurrenterne, men har du ikke sørget for at sikre dig ved at søge om en varemærkeregistrering inden din konkurrent, så er det den der har søgt først der har rettighederne.

Sørg for at du er sikret så du ikke mister dine rettigheder

Du mister altså pludselig de rettigheder du bør have eftersom at det nu er dig der har fundet på det hele, men det er retten ligeglad med hvis du ikke har fået søgt om varemærkeregistreringen først. Sørg derfor for at det ikke er her der slækkes på arbejdet og få det ordnet før du oplever den trælse bagside ved at være godtroende og tænke at konkurrenten da ikke ville gøre sådan noget, for det er der nogen der har samvittigheden til.

Der kan også være tale om at der er to der har fundet på det samme på samme tid, så begge parter er helt sikre på at de hver især har rettighederne i forhold til brandet og her vil der så være tale om at det vil blive ord mod ord, som ikke har nogen grim bagtanke fra nogen parters side.

Skriv et svar